loading...

طراحی سایت

بازدید : 4
شنبه 29 ارديبهشت 1403 زمان : 10:37

برای تشکیل داد سرچ جعبه با جاوا اسکریپت کاری که می بایست جاری ساختن دهید ان میباشد که سرچ توشه خویش را به سرچ گوگل متصل فرمایید. برای این عمل شما به قطعه کد برای شغل های تحت نیاز دارید: یک event listener برای هیبت تا بفهمیم چه وقت کسی دکمه‌ی سرچ را فشار میدهد. اخذ مقدار طراحی سایت در مشهد متنی از جعبه پرس و جو ایجاد کرد نشانی گوگل که سرچ را در وبسایت ما ایفا می دهد. گشودن یک تب نو با گوگل و query کاوش مسلما میدانید که با به کار گیری از فرمان site: گوگل قابلیت و امکان سرچ یک مورد در یک وبسایت خاص را آماده می‌نماید. به عنوان مثال درصورتی که بخواهید عبارت lazy loading را در وبسایت از جمله کاوش نمائید، بایستی فرمان پایین را در جعبه سرچ گوگل وارد نمائید:

site:pagedart.com lazy loading
به این ترتیب شما می توانید گوگل را برای وبسایت خودتان به کار گیری نمائید؛ یعنی غربال سایتتان را روی حاصل گوگل قرار دهید تا صرفا در محتوای تارنما شما سرچ نماید و نتیجه ها وب سایت شمارا آرم دهد. این قابلیت و امکان به عبارتی چیزی میباشد که ما قرار میباشد برای ایجاد کرد سرچ جعبه در html و جاوا اسکریپت از آن امداد بگیریم. کدی که می بایست برای این فعالیت استعمال فرمائید، به صورت پایین میباشد:

const f = document.getElementById(\'form\');
const q = document.getElementById(\'query\');
const google = \'https://www.google.com/search?q=site%3A+\';
const site = \'example.com\';

function submitted(event) {
event.preventDefault();
const url = google + site + \'+\' + q.value;
const win = window.open(url, \'_blank\');
win.focus();
}

f.addEventListener(\'submit\', submitted);
اولی کاری که می بایست اعمال دهیم این میباشد که برخی از متغیرها را به هیبت و باکس ورودی اضافه کنیم. آن گاه نشانی گوگل را تهیه و تنظیم کنیم و این متغیرها را به آن تخصیص دهیم:

const f = document.getElementById(\'form\');
const q = document.getElementById(\'query\');
const google = \'https://www.google.com/search?q=site%3A+\';
const site = \'sabzlearn.ir\';
هم اکنون تابعی می‌نویسیم که زمانی مخاطب دکمه‌ی سرچ را زد، یک تب نو گوگل برای وی گشوده گردد و عبارت وارداتی را در وبسایت کاوش کرده و حاصل را در تب تازه اکران دهد:

function submitted(event) {
event.preventDefault();
const url = google + site + \'+\' + q.value;
const win = window.open(url, \'_blank\');
win.focus();
}
واپسین خط کدی که بایستی بنویسیم، کد ذیل میباشد:

f.addEventListener(\'submit\', submitted);
این کد یک listener به هیبت اضافه می‌نماید. زمانی دکمه‌ی سرچ را بزنید، تابع سرچ جاری ساختن می‌گردد. اکنون در صورتی شما سرچ کوئری را وارد فرمایید و روی دکمه‌ی سرچ کلیک فرمایید، یک تب نو برای شما گشوده می گردد که حاصل وب سایت را به شما آرم خواهد اعطا کرد. خب عمل ایجاد کرد سرچ جعبه در html نیز به انتها رسید، با این دستوارتی که گفتیم شما میتوانید به راحتی یک سرچ جعبه عملیاتی و کارآمد برای وب سایت خودتان پیاده سازی نمایید.

چاره بی نقص

درین نوشته‌علمی یادگرفتن تشکیل داد سرچ جعبه در html را به شما نشانه دادیم و با هم قدم به قدم جلو رفتیم. کد تحت امر بدون نقص ایجاد کرد سرچ در html را نماد می‌‌دهد:

نکاتی برای تشکیل داد جعبه کاوش در html به شایسته ترین صورت
به عبارتی‌طور که گفتیم سرچ جعبه قابلیتی میباشد که روی تجارب‌ی یوزرها و سئوی وب سایت شما اثر متعددی داراست و می بایست به شایسته ترین صورت آن را پیاده سازی فرمائید. برای تشکیل داد کاوش در html خوب میباشد به موارد ذیل دقت داشته باشید:

تا حد قابلیت و امکان آن را قابل مشاهده و پر رنگ پیاده سازی نمایید.
از طرح‌های بی آلایش اما کاربردی به کار گیری فرمایید.
سرچ جعبه را در محلی قرار دهید که استفاده کننده توقع دارد.
در همگی صفحه های سرچ جعبه را قرار دهید.
سرچ جعبه را برای همگی اشخاص و ورقه‌خوان‌ها در دسترس قرار دهید.
سایز فریم کاوش را به اندازه‌ی کافی تعالی در حیث بگیرید.
به طبع سرچ جعبه خویش را استایل دهید؛ ولی، خیر بیش تر از حد.
قطعا از آیکن ذره در بین در سرچ جعبه به کار گیری فرمایید.
یک دکمه‌ی رجوع و برگشت برای برگشتن استفاده کننده به وضعیت پیش از سرچ مطلقا در لحاظ بگیرید.
برای اجرای سرچ در وب سایت، مخاطب را ناچار به لاگین کردن نکنید.
پیشنهادات کاوش به مخاطب ارائه دهید.
جستجوهای اخیر را به یوزرها اکران دهید.
متن کاوش گردیده را محافظت نمایید تا استفاده کننده در دفعات آتی مجددا تایپ نکند.
قابلیت و امکان سرچ عبارت‌های مترادف و هم معنی را نیز فعال نمائید.
امکان تصحیح خود کار به سرچ اضافه فرمائید.
امکان سرچ صوتی را نیز به سرچ جعبه اضافه نمایید.

بازدید : 0
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 10:46

همچون گزاره دارای شهرت " زیبایی در چشمان بیننده پنهان میباشد خیر در چیزی که به آن مینگرد" بایستی اعلام کرد تاثیرگذار بودن یک طراحی وب نیز به وسیله بیننده آن قابل قضاوت میباشد خیر بوسیله صاحب و مالک وب سایت.فاکتورهای بسیار متعددی وجود داراست که بر تاثیرگذار بودن تارنما تاثیر طراحی سایت در مشهد می‌گذارد که فقط مرتبط با ظواهر و صورت (قشنگ بودن طراحی وب) وجود ندارد بلکه به کوشش آن (شل بودن استعمال از وب سایت) هم رابطه مجاورت دارااست. پیاده سازی صرفا بدین مضمون‌ وجود ندارد که یک چیز چقدر قشنگ به حیث رسد پیاده سازی به‌این مضمون‌ میباشد که آن چیز چقدر عالی فعالیت میکند!

استیو جابز –بنیانگذار کمپانی اپل

سایت هایی که پیاده سازی خیر ندارند در غایت به سویی تمایل پیدا میکنند که آماری که از Google Analytics اخذ میکنند تحت و ضعیف باشد (مانند bounce rates بالا ، نادر بودن فرصت میانگینی که بیننده در وبسایت میماند،زیر بودن pages per visit و ذیل بود نرخ تبدیل).پس چه چیزهایی منجر می‌گردد که ساخت وب سایت خیر شکل بگیرد ؟ در‌این نوشته‌ی‌علمی 10 گزینه که بیشترین اثر را روی ساخت سایت دارا‌هستند تحقیق می کنیم.تقلید از این مقررات کلی سبب ساز می‌شود وب سایت پیاده سازی گردیده ظاهری خوشایند داشته ، براحتی قابل استعمال باشد ، به نیکی دقت استفاده کننده را جلب کند و در غایت به حد کافی تاثیرگذار باشد.

1- مقصود

یک پیاده سازی عالی مدام به نیاز استفاده کننده دقت داراست.بایستی بدانید یوزرها در وب سایت شما پیرو چه می‌باشند.آیا بدنبال داده ها آمده اند ، برای درگیر شدن به تارنما شما بازگشت کرده اند،در جستجوی قوانینی برای خریدوفروش با شما میشوند ؟ هر کاغذ تارنما شما می بایست هدفی معین داشته باشد و نیاز مشخصی از بیننده شیوه از شایسته ترین را برآورده نماید

2- برقراری رابطه

اشخاص در دنیای اینترنت رغبت دارا‌هستند خیلی زود به اطلاعاتی که به آن نیاز دارا هستند برسند بدین ترتیب خیلی اساسی میباشد که یک رابطه روشن با ببینده و یوزرها وبسایت تولید فرمایید و داده ها گزینه نیازشان را در دسترس قرار دهید.بعضا از تاکتیک های موءثر برای این دستور این میباشد که‌این موردها را مشتمل بر طراحی وب خویش فرمائید : مجموعه بندی داده ها و اطلاعات با استعمال از رمز تیترها ، به کار گیری از لیست های پایین هم بجای متنهای متواتر وقتگیر ، خلاصه نویسی و ذکر اصل مطالب

3- نوع مداد نوشتاری

هنگام طراحی وب استعمال از فونت های مطلوب بسیار دارای اهمیت میباشد.بعضی فونت ها برای متنهای زمانبر مطلوب نیستند و عالی میباشد برای عنوان استعمال شوند و بعضی نیز برعکس.سایز ایده آل متن در فونت های متفاوت گوناگون میباشد اما برای فونت فارسی میان 13 تا 16 پیکسل مطلوب میباشد.دقت نمایید در ساخت وب سایت از بیشتراز 3 فونت متفاوت و 3 سایز گوناگون به کار گیری نکنید تا از ساخت و ساز ظواهر بهم ریخته در صفحه ها تارنما خودداری کنید.

4- رنگ ها

تعیین صحیح رنگ ها در طراحی وب سایت می تواند به کاربرپسند بودن آن یاری کند.یک زمینه این میباشد که تم های رنگی گزینش گردیده عالی میباشد با تم رنگی مارک یا این که بیزنس منطبق داشته باشد ولی مایحتاج هم وجود ندارد مطلقا از آن تبعیت نماید.تحت عنوان اصول کلی برای تعیین رنگ در طراحی وب میتوان اظهار کرد به کارگیری از رنگ های کامل کننده منجر ساخت و ساز تعادل و هارمونی در وب سایت می‌گردد.ناهم خوانی رنگ در میان متن و بک گراند(برگه پشت) سبب خواناتر شدن متن گردیده و دیده بیننده را خسته نمیکند، رنگ های تند و اصطلاحا جیغ سبب تحریک و هیجان بیننده می‌گردد و می بایست کمتر و در جاهای مطلوب مانند رنگ دکمه ها یا این که درخواست های عملیاتی استعمال شود.و در غایت یکی‌از مهم ترین مسائل در ساخت وب سایت فضای سپید یا این که فضای منفی میباشد.به کار گیری صحیح از فضاهای خالی در پیاده سازی سبب می گردد تارنما شما امروزی خیس گردیده و بهم ریخته به حیث نرسد.

5- عکس ها

گاهی یک عکس می تواند به اندازه هزاران واژه و کلمه بیان کننده باشد و تعیین صحیح عکس برای وبسایت منجر افزایش منزلت مارک شما گردیده و اثر وب سایت شمارا بر استفاده کننده بیشتر میکند.براین اساس از عکس های باکیفیت و پرمحتوا برای جلوه بخشیدن به وبسایت خویش استعمال فرمائید.همینطور به کار گیری از طرح های گرافیکی و کلیپ نیز می‌تواند نقش بسیار متعددی در تولید رابطه با کاربر انجام نمایند.نقشی که شاید از آحاد متن‌ها و نوشته های وب سایت شما نیز بیشتر باشد.

6-مسیریابی (هدایت)

مسیریابی و هدایت صحیح بدین مضمون‌ میباشد که استفاده کننده بتواند به آسانی فی مابین صفحه ها وب سایت جابجا گردیده و به مطالب گزینه نیازش دسترسی یابد.استعمال از منوهای شاخه ایی ، دکمه های قابل کلیک برای مثال مواقعی میباشد که در طراحی وب سایت برای هدایت صحیح مخاطب می بایست به آن‌ها دقت خواهد شد.

7- پوسته های کانال ای

قرار دادن متن و محتوا در هرکجای وبسایت فیس ای بهم ریخته از وب سایت و همینطور بیزنس شما به اکران خواهد گذاشت.استعمال از ساختارهای کانال ای در ساخت سایت که محتوای وب سایت را در ردیف ها و باطن چارچوب ها و کادرهای معلوم قرار دهد سبب ساز می گردد وبسایت شما متعادل و متناسب چشم گردد.

8- الگوی F در پیاده سازی

پژوهش ها گوناگون راجع‌به ردیابی مسیر نگاه اشخاص نشادن داده که عموم صفحه های اینترنتی را مانند الگوی سخن F نظارت میکنند.درواقع بدین مضمون‌ که بیشترین دقت و نگاه اشخاص به بالا و سمت چپ صفحه ها اینترنت معطوف میگردد.ولی این مسئله در زمینه‌ی وب سایت های فارسی برعکس میباشد به این دلیل‌که متن های فارسی برخلاف انگلیسی از راست به چپ نوشته میگردند وبنابراین برای طراحی وب های فارسی می بایست در لحاظ داشت که یکسری خط بالایی و سمت راست کاغذ بیشتر مشاهده میشود و عالی میباشد مطالب معدود عنایت خیس در سمت چپ قرار گیرد.

بازدید : 4
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 10:39

هاست نصفه منحصر (vps hosting یا این که سرور مجازی) یک کدام از دیگر از خدمت‌های میزبانی اینترنت میباشد که در طراحی سایت در مشهد آن یک سرور به امداد اپلیکیشن‌های مجازی‌ساز مثل vmware به یک سری نصیب جدا از هم تقسیم می گردد و هر قسمت مثل یک سرور جدا از هم به‌ فعالیت گرفته میگردد. در این صورت مشتری منابع و توان بیشتری نسبت به شرایط هاست اشتراکی در چنگ دارااست. سرور منحصر به فرد در سرور منحصربه‌فرد، یک سرور به مشتری تخصیص مییابد و اینترنت‌وب سایت وی صرفا استعمال‌کننده از منابع آن سرور میباشد. از‌آنجا‌که سرور تنها از وبسایت شما میزبانی می‌‌نماید، به این ترتیب نگرانی‌ کاهش امنیت و سرعت از طرف بقیه اینترنت‌وبسایت‌ها نیست. این نوع هاست‌ هزینه‌های بالایی داراست و برای اینترنت‌وب سایت‌های تعالی مطلوب میباشد.

میزبانی ابری

در میزبانی ابری (cloud Hosting) همواره یک سری سرور به‌شکل کانال در اکنون فعالیت کردن می‌باشند. اینترنت‌وبسایت شما قادر است از آحاد منابع دشوار‌افزاری و قابل انعطاف‌افزاری این سیستم‌ها استعمال کند. یعنی اینترنت‌تارنما محصور به یک سرور با منابع محصور نخواهد شد و در حالتی‌که احتیاج به استعمال‌ی بیشتر از منابع دارااست، قادر است از دیگر سرورها در فضای ابری به کارگیری نماید. با این طریق اینترنت‌وبسایت شما مدام در دسترس میباشد و به اصطلاح up-time‌ آن بسیار بالا خواهد بود. در هاست ابری بک‌آپ‌ دریافت کردن و مراقبت امنیت به انگیزه پراکندگی داده‌ها شغل دشوارتری میباشد.

هاست وردپرس
هاست وردپرس، یک هاست لینوکس با توان و پیکربندی معین جهت میزبانی اینترنت‌وب سایت‌های وردپرسی میباشد. در شرایط کلی یک اینترنت‌تارنما وردپرسی در سرور‌های لینوکسی و ویندوزی قابل میزبانی میباشد. ولی از آن جا که اینترنت‌وب سایت‌های وردپرسی به کارگیری‌ی متعددی از منابع سرور دارا‌هستند، می بایست از سرورهایی برای میزبانی آن‌ها استعمال شود که منابع و دشوار‌افزارهای قدرتمندتری داشته باشند.

کمپانی‌های هاستینگ، سرور‌هایی با اقتدار مشخص و معلوم را به میزبانی از اینترنت‌وبسایت‌های وردپرسی تخصیص داده‌اند که به آن هاست وردپرسی می گویند. بها این نوع هاست از ارزش هاست‌های اشتراکی فراتر میباشد.

هاست کشور ایران

راس داده (data center) به گروه‌ی سرورها، زیرساخت‌های ارتباطی و امنیتی به مراد مدد از خدمت‌های پایین کانال گفته می‌گردد. به هاستی که راءس داده‌ی آن در کشور‌ایران قرار داشته باشد، اصطلاحاً هاست کشور ایران گفته ‌می‌گردد. استعمال از هاست جمهوری اسلامی ایران مزیت‌هایی مثل ارتقا سرعت بارگذاری اینترنت‌وب سایت، از دست نرفتن داده در تحریم، کاهش هزینه‌ها، خودداری از خروج ارز و..‌ دارااست.

معرفی ۸ کمپانی بلندتر برای تنظیم هاست کیفیت خوب

درین نوشته‌علمی از ادمین تارنما تلاش شد به سوال‌هایی از قبیل هاست چیست، اشکال هاست، معنا دیتا سنتر چیست و… که بخش اعظمی از اشخاص در اولِ شغل با آنها آشنا نیستند، جواب داده خواهد شد. در نوشته ی علمی‌ای منقطع، راهنمای گزینش هاست مطلوب و طرز‌ی گزینش یک کمپانی هاستینگ دارای اعتبار را برایتان گستردن داده‌ایم. برای بازرسی‌ی آن از لینک و پیوند ذیل استعمال نمائید.

بازدید : 1
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 10:22

موتورهای کاوش مانند گوگل سرعت ورقه را یک استدلال مرتبه بندی می‌دانند چون بر تجربیات کلی مخاطب تأثیر میگذارد. طراحی سایت در مشهد وردپرس ابزارها و خصوصیت های مختلفی را ارائه می‌دهد که بر سرعت شیت شما تأثیر میگذارد. ما علامت خوا‌هیم اعطا کرد که چه‌گونه از این مشخصات برای ارتقا سرعت وردپرس استعمال کنیم. بهبود فرصت لود وب سایت قادر است در مورد ها تحت به شما یاری دهد: ارتقا درجه در موتورهای کاوش نرخ پریدن را کاهش دهید تبدیل های بالاتری اخذ نمائید این راهنما 12 مرحله عملی را به اشتراک میگذارد که می‌تواند سرعت وب سایت وردپرس شما‌را به واحد سنجش قابل توجهی ارتقاء دهد. با نگهبانی از نگرش های کارشناس، نکات ارزشمندی را خواهید آموخت و سئو سرعت وردپرس را خوب ادراک خواهید کرد.

سرعت تارنما وردپرسی خویش را آزمایش نمایید
پیش از فعالیت بر روی اینترنت‌وبسایت خویش، ایفا آزمایش‌های سرعت برای تصویب عملکردتان و بهبود آن ضروری میباشد. GTmetrix و Pingdom بعضی از دوستداشتنی‌ترین ابزارهای آزمایش سرعت فریمیوم میباشند.

موردها حیاتی اینترنت مهم معیارهای مهم برای سئو نتیجه ها آزمایش سرعت شما می‌باشند. معیارهای اساسی حیاتی اینترنت عبارتند از:

Largest Contentful Paint (LCP) – مجال بار گذاری کاغذ را نظارت می نماید، به خصوص اینکه برگه اینترنت با چه سرعتی مهم ترین عنصرها خویش را ارائه می‌دهد. برای ارائه یک تجارب کاربری بهتر، مقصود خویش را به امتیاز 2.5 ثانیه یا این که کمتر تخصیص دهید.
First Input Delay (FID) – تعامل شیت، عمدتاً مجال پاسخگویی از او‌لین تعامل استفاده کننده تا جواب مرورگر اینترنت را به حساب آوردن می نماید. امتیاز ایده آل برای FID 100 میلی ثانیه یا این که کمتر میباشد.
Cumulative Layout Shift (CLS) – تجربیات بصری و پایداری کاغذ را با احتساب مقدار تک تک تغییرات غیرمنتظره دکورا سیون اندازه گیری می نماید. کارایی نمائید نمره CLS 0.1 یا این که کمتر داشته باشید.
gtmetrix
12 طرز برای ارتقا سرعت تارنما وردپرس
بعد از آزمایش سرعت وبسایت خویش، در اینجا 12 نحوه برای ارتقاء سرعت سایت وردپرسی خویش نقل شده میباشد.

ما مورد ها پایین را مبتنی بر سطح دشواری آنان لیست میکنیم. برخی از طریق‌های مبتدی و تازه کار پسند مشمول تعیین اپلیکیشن میزبانی مطلوب و به کار گیری از پلاگین کش وردپرس میباشد. از سوی دیگر، راه‌حل های توسعه یافته خیس مشتمل بر ارائه محتوا از روش HTTP/2 میباشد.

WordPress Hosting
یک طرح میزبانی مطلوب برای سایت وردپرس خویش گزینش نمایید
ارائه دهندگان میزبانی اینترنت و نرم‌افزار ها بر سرعت تارنما تأثیر متعددی دارا هستند. بدین ترتیب، شناسایی نیازهای وبسایت شما برای گزینش صاحب خانه اینترنت مطلوب ضروری میباشد.

برخی از عواملی که بایستی هنگام گزینش یک ارائه دهنده میزبانی اینترنت برای آپلود یا این که مسافرت یک تارنما بایستی درنظر بگیرید عبارتند از:

اینترنت سرور سریع – بر سرعت لود برای تمامی تارنما هایی که از ارائه دهنده میزبانی به کار گیری می نمایند تأثیر میگذارد. برای مثال، آریان اینترنت از سرورهای اینترنت LiteSpeed (LSWS) تحت عنوان اینترنت سرور مهم به کار گیری می نماید که دارنده موتور کش توسعه یافته میباشد. LiteSpeed به جای این که هر توشه درخواست جدیدی تولید نماید، پوشه های کش فشرده را ذخیره می نماید و سرعت شیت وردپرس شمارا با صرفه می نماید.
خصوصیت های وردپرس – به صورت خاص به‌سرعت بخشیدن به وبسایت های وردپرس یاری نمائید. مثلا، آریان اینترنت به صورت اتوماتیک پلاگین LiteSpeed Cache را برای کلیه یوزرها وردپرس نصب می نماید.
دفاع قابل متکی بودن مشتری – ضمانت می نماید که میزبانی اینترنت شما سرعت وبسایت شمارا کاهش نمی دهد. خلال این، حفاظت پاسخگو از مشتری برای رفع هر مشکلی مثلا مجال فساد یا این که مجال بار گذاری نماید ضروری میباشد.
زمانی که یک ارائه دهنده هاست را تعیین کردید، فرصت آن میباشد که مطلوب ترین نرم‌افزار را برای وب سایت وردپرس خویش گزینش فرمائید. در کل، ارائه دهندگان هاست اشکال مختلفی را برای وردپرس ارائه می‌دهند:
هاست اشتراکی. یک نوع میزبانی سطح ورودی که از تعدادی وبسایت در یک سرور تامین می نماید و منابع آن را به اشتراک میگذارد. نرم افزار های میزبانی اینترنت آریان اینترنت از 10 هزار تومان در ماه آغاز می شود.
میزبانی ابری. یک نوع میزبانی رفیعتر که منابع منحصر را از کانال ای از چند سرور ارائه می‌دهد. استعمال از آن به اندازه هاست اشتراکی بی آلایش میباشد. دسته نرم افزار های میزبانی ابری آریان اینترنت از 4 دلار در ماه شروع میشود.
سرور مجازی (VPS). نوعی هاستینگ که به یوزرها دسترسی روت و منابع منحصر به فرد می‌دهد. برای فعال سازی و محافظت آن نیاز به تخصص فنی دارااست. میزبانی سرور مجازی آریان اینترنت از 5 دلار در ماه شروع میشود.

بازدید : 0
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 11:52

کپچا روشی امنیتی میباشد که برای دوری از ورود ربات‌ها و اسپم‌ها به اینترنت‌تارنما‌ها و خدمت‌های آنلاین به کار گیری میشود. کپچا طراحی سایت در مشهد قادر است مبنی بر نوع بحران یا این که پرسش، به یکسری مجموعه تقسیم خواهد شد. در‌این قسمت به 3 مجموعه مهم کپچا اشاره میکنیم که عبارت‌اند از کپچا مطابق متن کپچا بر طبق متن یکی رایج‌ترین و کهن‌ترین اشکال کپچا میباشد که با ارائه یک تصویر دربردارنده حروف و اعداد به مخاطب، از وی می خواهد که آنها را تایپ نماید. این نوع کپچا با به کارگیری از انحنا، ابهام، رنگ‌های متعدد و پس‌موضوع ناهموار، تلاش می‌نماید که حروف و اعداد را برای ربات‌ها ناخوانا نماید.

این نوع کپچا معمولا برای نصیب‌های عضویت، نام نویسی و ورود اینترنت‌تارنما‌ها به کار گیری میگردد، البته همینطور دارنده خطاها و محدودیت‌هایی نیز میباشد. به عنوان مثال، این نوع کپچا ممکن میباشد برای یوزرها مشقت بار، خسته‌کننده، خطاپذیر و مجال‌بر باشد.

کپچا بر اساس صوت
کپچا بر اساس صوت یک کدام از گونه های کپچا میباشد که با ارائه یک صدای دربردارنده حروف و اعداد یا این که یک پرسش به استفاده کننده، از وی می خواهد که آن‌ها‌را تایپ نماید یا این که به پرسش جواب دهد. این نوع کپچا با به کار گیری از نویز، تغییر‌و تحول سرعت، تغییر و تحول گویش و غیره، کوشش می‌نماید که صدا را برای ربات‌ها طاقت فرسا نماید. این نوع کپچا معمولا برای اشخاص نادر‌اقتدار، مانند نابینا، معدود‌بینا، رنگ‌نابینا و غیره، قابل دسترس میباشد.

ولی همینطور دارنده برخی خطاها و محدودیت‌ها میباشد. به عنوان مثال، این نوع کپچا ممکن میباشد به وسیله بعضی از ربات‌های توسعه یافته با به کارگیری از تکنولوژی‌هایی مانند تشخیص صوت و صدا، ترجمه ماشینی و غیره، شکسته گردد.

کپچا مبنی بر تصویر


کپچا بر طبق تصویر یکی‌از توسعه یافته‌ترین اشکال کپچا میباشد که با ارائه یک تصویر یا این که چند تصویر به استفاده کننده، از وی می خواهد که یک عملیات را روی تصویر جاری ساختن دهد یا این که به یک پرسش درباره تصویر جواب دهد و با به کار گیری از تصاویر متعدد، کوشش می‌نماید که معضل را برای ربات‌ها مشقت بار نماید.

این نوع کپچا میتواند برای نصیب‌های فروش بلیط، نظرسنجی، مسابقه و غیره استعمال شود، ولی همینطور دارنده بعضا اشتباهات و محدودیت‌ها میباشد. مثلا، این نوع کپچا ممکن میباشد بوسیله بعضی از ربات‌های توسعه یافته با به کارگیری از تکنولوژی‌هایی مانند تشخیص تصویر، کانال‌های عصبی و غیره، شکسته گردد.

5 نوع متداول کپچا
کپچا برای پرهیز از ورود ربات‌ها و اسپمرها به اینترنت‌وب سایت‌ها و خدمت‌های آنلاین به کار گیری می‌گردد و با ارائه یک بحران یا این که پرسش به مخاطب، از وی می خواهد که ثابت نماید که آدم میباشد یا این که ربات. کپچا قادر است مطابق نوع معضل یا این که پرسش، به تعدادی نوع تقسیم خواهد شد. درین قسمت به 5 نوع متداول کپچا اشاره میکنیم که عبارت‌اند از:

۱- تایپ حروف و اعداد


این نوع کپچا با ارائه یک تصویر دربردارنده حروف و اعداد به استفاده کننده، از وی میخواهد که آنها را تایپ نماید. این نوع کپچا با به کارگیری از انحنا، ابهام، رنگ‌های متعدد و پس‌موضوع ناهموار، تلاش می‌نماید که حروف و اعداد را برای ربات‌ها ناخوانا نماید.

این کپچا معمولا برای نصیب‌های عضویت، نام نویسی و ورود اینترنت‌وب سایت‌ها به کارگیری میشود تا ربات‌ها نتوانند در وب سایت‌ها تصویب‌اسم نمایند و به وب سایت صدمه وارد نمایند. همینطور از این کپچا می‌اقتدار در نصیب ایده ها پست‌ها نیز بهره مند شد تا از اسپم کردن قسمت کامنت‌ها به وسیله ربات‌ها دوری کرد.

۲- مسائل ریاضی


این نوع کپچا با ارائه یک قضیه ریاضی بی آلایش به مخاطب، از وی میخواهد که آن را حل نماید و جواب را تایپ نماید و با به کار گیری از عملیات‌هایی مانند توده، تفریق، ضرب و تقسیم، همت می‌نماید که معضل را برای ربات‌ها طاقت فرسا نماید. این نوع کپچا می تواند برای قسمت‌های فروش بلیط، نظرسنجی، مسابقه و غیره استعمال شود. ولی این نوع کپچا نیز دارنده بعضی خطاها و محدودیت‌ها میباشد.

از جمله، ممکن میباشد برای یوزرها طاقت فرسا باشد یا این که ممکن میباشد برای اشخاص نادر‌قدرت، مانند دارنده اختلالات یادگیری، اوتیسم و غیره سخت باشد. همینطور، ممکن میباشد بوسیله بعضا از ربات‌های توسعه یافته با استعمال از تکنولوژی‌هایی مانند ترجمه ماشینی، حل زمینه و غیره، شکسته گردد.

۳- نماد زدن تحلیل جعبه


این نوع کپچا با ارائه یک تحلیل جعبه به استفاده کننده، از وی می خواهد که آن را آرم بزند. این نوع کپچا با استعمال از تکنولوژی‌هایی مانند جاوا اسکریپت، کوکی، تشخیص تکان موشواره و غیره، تلاش می‌نماید که تمایز در بین رایانه‌ها و بشر‌ها را مطابق خوی استفاده کننده در آرم زدن محاسبه جعبه بدهد.

معمولا ربات‌ها از الگوی خاصی برای جاری ساختن امور تبعیت می‌نمایند ولی بشر‌ها ممکن با نحوه‌های مختلفی این عمل را جاری ساختن دهند. از جمله، لرزش دست یوزرها و شیوه تکان ماوس روی برگه قادر است نشانه دهد که یک استفاده کننده، آدم میباشد یا این که ربات. این نوع کپچا می تواند برای نصیب‌های فروش بلیط، نظرسنجی، مسابقه و غیره مصرف شود.

۴- ورود با کانال‌های اجتماعی


این نوع کپچا با ارائه یک آیتم برای ورود با کانال‌های اجتماعی مانند صورت‌بوک، توییتر، گوگل و غیره به استفاده کننده، از وی می خواهد که با استعمال از اکانت کاربری خویش درین کانال‌ها به اینترنت‌تارنما یا این که خدمت دسترسی پیدا نماید.

این نوع کپچا با استعمال از داده ها کانال‌های اجتماعی، کارایی می‌نماید که تمایز در میان رایانه‌ها و بشر‌ها را بر پایه ی نام و نشان مخاطب بدهد و قادر است برای نصیب‌های عضویت، نام نویسی و ورود اینترنت‌وبسایت‌ها استعمال شود. این آیتم معمولا امنیت بالایی داراست و از ورود اکثر ربات‌ها به وب سایت خودداری می‌نماید.

۵- اکران تصویر و یافت کردن جواب پرسش


این نوع کپچا با ارائه یک تصویر یا این که تعدادی تصویر به استفاده کننده، از وی میخواهد که یک عملیات را روی تصویر اعمال دهد یا این که به یک پرسش درباره تصویر جواب دهد و با به کارگیری از تصاویر گوناگون، کوشش می‌نماید که بحران را برای ربات‌ها طاقت فرسا نماید.

برخی از طریق‌ها ممکن میباشد مشتمل بر حل کردن یک جورچین، پاسخ دادن به یک قضیه درباره تصویر، تعیین صورت‌های همسان و … باشد. این نوع کپچا میتواند برای قسمت‌های فروش بلیط، نظرسنجی، مسابقه و غیره مصرف شود. این نوع کپچا می تواند تحت عنوان یکی‌از طریق‌های پرهیز از اخذ نظرها اسپم نیز اثر گذار باشد.

پيشنهاد اینترنت راز: خودداری از ارسال اسپم بوسیله تارنما‌های وردپرسی

تصویب وب سایت در گوگل ریکپچا + فرآیند آن


گوگل ریکپچا با ارائه یک معضل یا این که پرسش به مخاطب، از وی میخواهد که ثابت نماید که بشر میباشد یا این که خیر. برای به کارگیری از گوگل ریکپچا، بایستی آغاز وب سایت خویش را در گوگل ریکپچا تصویب نمایید و کلیدهای API خویش را اخذ نمائید. فرایند تصویب تارنما در گوگل ریکپچا به تفصیل ذیل میباشد:

آغاز به ورقه گوگل ریکپچا بروید و با اکانت کاربری گوگل خویش وارد گردید.
آن‌گاه روی آیکون + در کناره بالا سمت راست برگه کلیک فرمایید تا به شیت تصویب وبسایت تازه بروید.
در‌این شیت، جزئیات ما یحتاج را وارد نمائید. مشمول:
اسم وبسایت: یک اسم مطلوب برای وبسایت خویش گزینش فرمائید.
ورژن ریکپچا: ورژن ریکپچا را که می خواهید به کار گیری فرمایید گزینش فرمایید. معمولا ورژن 2 یا این که 3 را برای این عمل توصیه می کنیم.
دامنه: دامنه یا این که دامنه‌هایی که می خواهید ریکپچا را روی آن ها فعال فرمایید را وارد فرمایید. برای مثال example.com
مقررات و قانون ها: ضوابط و قوانین ریکپچا را بازرسی نمائید و آنها‌را بپذیرید.
در غایت روی دکمه Submit کلیک نمائید تا وبسایت خویش را تصویب نمایید و کلیدهای API خویش را اخذ فرمائید. کلیدهای API دربرگیرنده:
Site Key: یک کلید همگانی میباشد که برای اکران ریکپچا در وب سایت شما به کار گیری میگردد.
Secret Key: یک کلید سری میباشد که برای رابطه با سرور گوگل و تحقیق جواب‌های ریکپچا به کارگیری می گردد.
این کلیدها را در جایی امن نگه دارید و در نصیب‌های مربوطه از تارنما خویش وارد فرمائید.

بازدید : 0
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 10:33

بک‌آپ به چنگ آوردن از وردپرس یکی موردها حیاتی برای پناه از تارنما شماست. با بک‌آپ دریافت کردن، شما می توانید ورژن حامی از همگی داده‌ها، پیکربندی و فولدر‌های تارنما خویش را ساخت‌و‌ساز نمائید. این به شما قابلیت می دهد در مواقعی مانند فساد وب سایت، هجوم ها مخرب یا این که از دست رفتن داده‌ها، وب سایت خویش را به شرایط گذشته بازیابی طراحی سایت در مشهد نمائید. برای بک‌آپ تصاحب کردن از وردپرس، شما می توانید از پلاگین‌های متعدد بکاپ‌گیری به کارگیری فرمائید که به شما قابلیت و امکان می دهند بکاپ‌های منظم را ساخت‌و‌ساز و ذخیره نمایید. همینطور، می توانید از خدمت‌های بکاپ آنلاین به کارگیری فرمایید تا بکاپ‌های خویش را در فضای ابری ذخیره نمایید.

بک‌آپ تصاحب کردن از وردپرس بسیار دارای اهمیت میباشد چون داده ها اصلی وردپرس دربرگیرنده محتوا، پیکربندی، افزونه‌ها و پوسته‌ها را مشتمل بر می‌گردد. در شکل بروز خطا، فساد، تهاجم ها امنیتی یا این که از دست رفتن داده ها، بک‌آپ مطلوب میتواند به شما یاری دهد تا تارنما خویش را به موقعیت پیشین بازگردانی فرمائید.

در‌این نوشته‌علمی، به معرفی یک سری شیوه گوناگون برای بک‌آپ تصاحب کردن از سیستم مدیر محتوای وردپرس خوا‌هیم پرداخت. این طرز‌ها مشمول بک‌آپ گیری دستی از روش پنل مدیر وردپرس، استعمال از پلاگین‌های بک‌آپ و به کارگیری از خدمت‌های بک‌آپ آنلاین میباشد. هر نحوه دارنده مزایا و معایب خاص خویش میباشد و با دقت به نیازها و ترجیحات خویش میتوانید شایسته ترین نحوه را گزینش نمایید.

با بازرسی این نوشته‌علمی، شما توانمند خواهید بود شیوه مطلوب برای بک‌آپ تصاحب کردن از سایت وردپرس خویش را تعیین فرمائید و به صورت مفید امنیت داده‌های خویش را مراقبت نمائید. استخدام وردپرس می تواند در این باره امداد متعددی به شما نماید.

به صورت کلی، بک‌آپ تصاحب کردن از وردپرس یک کدام از پروسه ضروری و اصلی رئیس تارنما میباشد. بک‌آپ دریافت کردن سبب ساز ارتقاء امنیت، حمایت از داده ها و محتواهای شما و آسودگی راجع به احتمال اشتباهات و مخاطرات متعدد می گردد. دلایل مداقه بک‌آپ گیری از تارنما وردپرس عبارتند از:

پناه در قبال فساد و اشتباهات
حتی با به کار گیری از سیستم رئیس محتوای حاذق و محبوبی مانند وردپرس، خطر بروز ایرادات و فساد‌ها وجود داراست. این فساد‌ها میتوانند ناشی از بروزگردانی ناموفق، تداخل افزونه‌ها، هجوم ها امنیتی و غیره باشند. با داشتن بک‌آپ منظم، میتوانید تارنما خویش را به شرایط گذشته بازگردانی نمائید و بازدارنده از دست رفتن داده ها و محتواهای اساسی گردید.

دفاع از وب سایت در قبال حمله ها امنیتی
وردپرس، تحت عنوان یک سیستم مدیر محتوای پر کاربرد، هدفی سهل و آسان برای هجوم ها امنیتی میباشد. هکرها و نرم‌افزار‌های مخرب میتوانند به تارنما شما حمله نمایند و داده ها شما‌را در دسترس قرار دهند یا این که در مجموع تارنما شمارا وخیم نمایند. با داشتن بک‌آپ منظم، می توانید در شکل بروز اینگونه حملاتی، تارنما خویش را به حالتی که پیش از حمله بود بازگردانی نمائید و بازدارنده از دست رفتن داده ها گردیده و از تولید ایرادات بیشتر پرهیز فرمایید.

دفاع از تارنما در طی جاری ساختن تست و تغییرات
بک‌آپ به چنگ آوردن از وردپرس به شما قابلیت و امکان میدهد تا تست‌های مختلفی روی وب سایت خویش جاری ساختن دهید و تغییرات را سوای نگرانی از از دست رفتن داده ها پیاده‌سازی نمائید. ممکن میباشد بخواهید پوسته جدیدی را تست فرمایید، افزونه‌های جدیدی را اضافه نمائید یا این که پیکربندی را تغییر تحول دهید. با داشتن بک‌آپ مطلوب، می توانید در شکل بروز خطاها، به موقعیت گذشته بازگردید و به راحتی تغییرات را جاری ساختن دهید. برای مدیر عالی سایت میتوانید مبادرت به استخدام دارای تخصص به طور استخدام فریلنسر نمائید و از مهارت و تجربیات کارشناسان در این باره فایده ببرید.

بازدید : 0
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 11:17

درین نصیب از نوشته‌ی علمی جاوا اسکریپت چیست، قصد داریم تا شما‌را با طریق استعمال از جاوا اسکریپت در HTML آشنا کنیم. طراحی سایت در مشهد به‌مانند CSS، جاوا اسکریپت نیز در HTML به طرز‌های مختلفی امکان به کار گیری را خواهد داشت: جاوا اسکریپت باطن خطی برای به کار گیری از این طریق، می توانید کد جاوا اسکریپت را در تگ‌های HTML و در برخی از خصوصیت‌های خاص مطابق JS قرار دهید به‌تیتر‌نمونه، تگ‌های HTML دارنده خصوصیت‌های رویدادی می‌باشند که به شما این قابلیت و امکان را میدهد تا هنگامی که یک اتفاق افتاد فعال سازی شد، مقدار کد را به‌شکل داخل خطی ایفا نمایید. مانند:

!button onclick="alert(\'You just clicked a button\')">Click me>
جاوا اسکریپت داخلی، با تگ اسکریپت

به عبارتی‌طور که برای اعلان‌های style در یک کاغذ HTML تگ style وجود داراست، تگ اسکریپت نیز برای گویش جاوا اسکریپت جانور میباشد. در حالتی که میخواهید بدانید که طرز به کارگیری از تگ جاوا اسکریپت چیست میتوانید قطعه کد تحت را ببینید:


جاوا اسکریپت فرنگی

ممکن میباشد شما هم بخواهید کد جاوا اسکریپت خویش را در پوشه دیگری داشته باشید و آنگاه، از آن استعمال فرمایید. شما درین مجال بایستی بدانید که شیوه فراخوانی فرنگی جاوا اسکریپت چیست و چه‌گونه اجرا میشود. بایستی بدانید که جاوا اسکریپت فرنگی به شما این اذن را خواهد اعطا کرد و با استعمال از قطعه کد ذیل میتوانید این شغل را جاری ساختن دهید.

// script.js alert("I am inside an external file");

گونه های داده‌ها در جاوا اسکریپت:
زمینه آتی که در نوشته‌ی علمی Java script چیست قصد داریم تا راجع به آن حرف کنیم این میباشد که گونه های داده در جاوا اسکریپت چیست؟ نکته مهمی که بایستی بدانید این میباشد که در جاوا اسکریپت داده‌ها می بایست از یک نوع باشند. جاوا اسکریپت می بایست بداند که نوع داده چیست و چه‌گونه از آن برای مخلوط با بقیه داده‌ها به کارگیری نماید. ما درین بخش گونه های داده‌هایی که جاوا اسکریپت از آن مدد می‌نماید را به شما معرفی می کنیم:

اعداد: مانند ۱، ۲، …، ۹.
فن: هر آن چیزی که دربین نقل‌عهدوپیمان‌های تکی (‘ ‘)، دو‌تایی (” “) و بکتیک¬ها (…) قراردارد.
بولی (Boolean): این داده‌ها صرفا میتوانند دارنده دو مقدار باشند. مانند آری یا این که نه. درست یا این که نادرست.
آرایه: گروهی از داده‌ها (که میتوانند از هر نوع باشند) که با کاما از یکدیگر جداگانه گردیده‌اند. مثلا array[0].
Object: گروهی از داده‌ها ولی به صورت key:value. مانند {name: ‘javascript’, age: 5}. کلید می بایست به‌شکل یک‌فن بوده و مقدار آن هم میتواند هر نوعی باشد. دسترسی به محتوای تیم با کلید اجرا شود.
Undefined (تعریف‌و‌تمجید نشده): این داده را می‌قدرت به صورت مصرح به یک متغیر تخصیص اعطا کرد یا این که به صورت ضمنی به متغیری که اعلام گردیده باشد، ولی پاره ای به آن تخصیص پیدا نکرده میباشد.
Null: شاید بپرسید که داده Null در جاوا اسکریپت چیست؟ بایستی بدانید که Null به‌این مضمون‌ میباشد که هیچ کمی نیست. ولی کمی است، البته خیر مقدار حقیقی، بلکه تهی!
Function (توابع): تابع یک نوع داده میباشد که هنگام فراخوانی یک بلوک از کد، فراخوانده میشود. مانند function(){ console.log(“function”)
برای اینکه به‌شکل ظریف و معلوم بدانید که داده‌های جان دار در جاوا اسکریپت چیست، می بایست با ماهیت جاوا اسکریپت بیشتراز این موردها شناخت پیدا فرمایید. ولی همین داده‌ها نیز برای اشخاصی که قصد شناخت با جاوا اسکریپت را دارا‌هستند نیز کفایت می‌نماید.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 10:41

یکی مهم ترین فاکتورهای گوگل سرعت یک سایت میباشد. برهان مداقه دادن گوگل به‌این آیتم از آن جهت میباشد که یوزرها با‌گاز از تارنما‌هایی که دارنده سرعت پایینی طراحی سایت در مشهد می باشند، بیرون می گردند. گوگل آحاد تلاشش را می‌نماید شایسته ترین پیشنهادهای ممکن را به یوزرها خویش ارائه نماید. در مجموع تارنما‌هایی که ذیل سه ثانیه بار گذاری میشوند، خوب‌ترین امتیاز را خواهند گرفت. ابزارهای متعددی برای آزمایش سرعت سایت پیاده سازی گردیده است میباشد. یکی‌از معروفترین ابزارهای آزمایش سرعت وبسایت جی تی متریکس میباشد. شما میتوانید شما می توانید در وب سایت جی تی متریکس دامنه وبسایت خویش را وارد نمائید و سرعت وبسایت خویش را از لحاظ گوگل و یاهو بسنجید.

جی تی متریکس سرعت تارنما را بر پایه ی درصد نشانه می دهد. افزون بر آن مواقعی را که سبب کاهش سرعت وبسایت شما می شود را آرم می دهد و شما به راحتی با رفع آن معضلات میتوانید سایتی با سرعت بسیار بالا داشته باشید.

تجهیزات یک تارنما عالی
همانگونه که پیشتر پهنا کردیم تارنما عالی دارنده مواقعی به صورت همگانی میباشد. البته تارنما‌ها با دقت به نوع عمل کرد گوناگون می باشند، همچنین استفاده کننده‌های سایت‌ها با یکدیگر متعدد میباشد.

براین اساس اینترنت سایتی عالیست که دارنده تجهیزات قابل قبولی برای جامعه مقصود خویش باشد. همان هر آن چیزی را که یک کاربر از یک مورد در یک صنعت خاص مستلزم میباشد در آن تارنما وجود داشته باشد. یعنی چنانچه قضیه تارنما شما آهنگسازی گیتار میباشد، هر آن چیزی که مرتبط به گیتار و اسباب و اثاث گیتار باشد تا آنجایی که ممکن میباشد می بایست در یک سایت در حیث گرفته خواهد شد و کاربر برای کشف کردن مطلبی یا این که موردی از وب سایت بیرون نشود.

گزینش یک دامنه مطلوب
یکی مواقعی که در ساخت سایت بسیار مداقه داراست گزینش اسم دامنه میباشد. اسم دامنه و پسوند دامنه مواقعی میباشد که بایستی بسیار روی آن اعتنا نمود چون اسم دامنه اسم تجاری مارک شما میباشد و در صورتیکه این اسم مطلوب نباشند، برندسازی برای شما بسیار اختلال شود.

اسم دامنه بایستی کوتاه و تصویری باشد، تا به راحتی به ذهن ودیعه گردد. عالی میباشد اسم دامنه به نوعی با صنعت شما در امر باشد. البته چنانچه این طور عدم وجود نیز موردی ندارد چون با ساخت‌و‌ساز شم تعجب در افرادنیرز میتواند در ذهن باقی بماند.

مثلا مارک اپل در معنای سیب هیچ ارتباطی با دنیای کامپیوتر ندارد، ولی امروزه شاید بتوان اظهار کرد برگزیدگان کمپانی در‌این حوزه میباشد.

در امر پسوند دامنه می‌قدرت اظهار کرد شاید شایسته ترین پسوند دامنه .com باشد. دامنه .ir برای seo در جمهوری اسلامی ایران مطلوب خیس میباشد. البته به جهت تحریم کشورمان از اکثری ابزارهای فرنگی نمی‌توانید به کارگیری فرمائید. براین اساس در پروژه‌های بسیار اساسی خویش از پسوندهای فی مابین المللی استعمال فرمائید.

سازش با گوشی یا این که تبلت ریسپانسیو
یکی‌از مواقعی که گوگل امروزه اعتنا ویژه‌ای به آن دارااست، گفت و گو ریسپانسیو یا این که برخورد گرا بودن سایت‌ها میباشد. ریسپانسیو بودن به معنای آن میباشد که وقتی که شما با گوشی خویش وارد یک سایت می شوید هیبت و شرایط آن سایت بر اساس اندازه کاغذ موبایل شما تغییر تحول نماید. تا شما بتوانید به شل‌ترین و شایسته ترین شرایط ممکن از تجهیزات آن سایت استعمال فرمایید.

بازدید : 0
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 10:35

گزینش رنگ مهم تارنما فعالیت معمولی ای میباشد. معمولا رنگ اساسی وبسایت رنگ سازمانی کمپانی است. طراحی سایت در مشهد البته یافتن رنگهایی که با این رنگ سازمانی منطبق داشته باشند. یا این که بعبارتی با هم ست شوند فعالیت سادگی وجود ندارد. این نوشته‌ی‌علمی ابزارهای آنلاینی را برای گزینش رنگهای همآهنگ با رنگ اساسی وب سایت به شما معرفی خواهد کرد.به خیال داشته باشید که گزینش رنگ مهم وب سایت بعهده خویش ماست و هیچ قابل انعطاف افزاری وجود ندارد که به ما رنگ اساسی وب سایت را توصیه دهد. در‌صورتی‌که گرافیسیت نیستید و درباره ادغام رنگها چیزی نمیدانید. این نوشته ی علمی ابزارهایی را به شما معرفی می نماید که سوای نیاز به کوچکترین علم گرافیکی می‌توانید رنگهای مطلوب برای بخش های متفاوت وب سایت را گزینش نمایید.

شایسته ترین ابزارهای رنگ برای طراحی وب سایت
اکثر زمان ها ابزارهای معرفی گردیده درین نوشته ی علمی مجانی می باشند و یوزرها می توانند به تعداد دلخواه رنگ و تم رنگ در آنان گزینش نمایند.

1- ابزار Adobe Color CC
این ابزار پیش از این با اسم تجاری Adobe Kuler عرضه می شد. این ابزار یک کدام از شایسته ترین ابزارهای کمپانی آدوبی Adobe برای ساخت‌و‌ساز مخلوط رنگ میباشد.

برای دسترسی به‌این ابزار نشانی https://color.adobe.com را در مرورگر خویش اسکن نمائید.

همان گونه که در تصویر بالا می‌بینید این تارنما در نقطع ی عطف آسانی پیاده سازی گردیده‌است. در شیت اساسی وبسایت یک منو در ابتدا و یک دایره گزینش رنگ در اواسط و باکس های رنگ تعیین گردیده یار با کدهای هگزادسیمال هر رنگ در زیر قراردارد.

در حالتی‌که بدین ورقه اعتنا فرمایید یک باکس بازشو در سمت چپ دایره تعیین رنگ جای دارد. تیتر این باکس Color Rule میباشد.

در‌این لیست بازشو میتوان اشکال ادغام رنگ را گزینش کرد. مورد هایی که درین قسمت در دست ما قرار دارا هستند عبارتند از :

Analogous : رنگ های هم طیف یا این که شبیه را در دست ما قرار می‌دهد. درصورتی که در دایره رنگ، رنگ های در حدود هم را تعیین کنیم. این رنگ ها شبیه نامیده می گردند.

Monochromatic : رنگ اساسی را در لحاظ گرفته و دو طیف رنگ تیره خیس و دو طیف رنگ روشنتر آن را در دست ما قرار می‌دهد.

Complementary: سه طیف رنگ شبیه و دو طیف رنگ تکمیل کننده (رنگهایی که در دایره رنگ روبروی هم قرار دارا‌هستند) در چنگ ما می‌گذارد. این رنگ ها باهم تباین بالایی تولید می نمایند. بعنوان نمونه میتوان یکی از را بعنوان رنگ دورنما و دیگری را بعنوان رنگ فونت تعیین کرد.

Compound: رنگ هایی که در‌این‌صورت در دست استفاده کننده قرار می‌گیرند به طور کامل کامل کننده هم نسیتند. البته تباین نیکی با هم دارا‌هستند و به کار گیری آن‌ها در کنار هم دیده نواز خواهد بود.

Shade: رنگ های تیره خیس و روشنتر از رنگ انتخابی را در مشت ما قرار می‌دهد. دامنه رنگ های Shade از دامنه رنگ های Monochromatic کمتر میباشد و رنگ های Shade به هم نزدیکتر می‌باشند.

در منوی بالا ابزار Adobe Color آیتم ای به اسم Explore وجود داراست که تم هایی که یوزرها درین تارنما ذخیره کرده اند را در چنگ قرار می‌دهد.

در شرایطی که روی ایکون دوربین کلیک فرمایید می توانید عکسی را برای تعیین رنگ تعیین فرمایید. بدین ترتیب رنگ های پیشنهادی مبنی بر رنگ های عکس ارائه می شود.

بازدید : 0
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 11:04

PNG مخفف عبارت Portable Network Graphics میباشد و تحت عنوان جایگزینی برای تصاویر GIF آیتم استعمال قرار می گیرد. از محدوده رنگ ۲۴-bit RGB or 32-bit RGBA و همینطور Grayscale ( هم پا و یا این که سوای alpha channel ) دفاع می نماید.فرمت PNG صرفا به خواسته مطلوب سازی تصاویر طراحی سایت در مشهد گزینه به کار گیری در اینترنت گزینه استعمال قرار می گیرد و برای کارها چاپی نامناسب میباشد و به همین عامل از محدوده فولدر های چاپی CMYK نیز جانبداری نمیکند.مغایر نوع JPG که چگونگی تصاویر بعد از فشرده سازی افت پیدا میکردند ،در فرمت PNG و GIF بعداز فشرده سازی چگونگی تصاویر کاهش پیدا نمی‌کنند.درین فرمت برای فشرده سازی تصاویر از تکنولوژی ZLib به کار گیری میگردد که از تکنیک فشرده سازی در GIF که به عبارتی LZW میباشد کارامدتر میباشد.
در فرمت PNG دو نوع چنل رنگی 8 بیتی و 24 بیتی وجود دارااست.
متاسفانه امروزه تنی چند از مرورگر ها از تصاویر PNG مدد نمی کنند و این دستور موجب بوجود آوردن مشکلاتی برای طراحان اینترنت گردیده است .ولی در غایت کلیه مرورگر ها موظف به هواخواهی از آن گردد چون طراحان نسبت به به کارگیری از این نوع از تصاویر از خویش ترغیب آرم داده اند.
به کار گیری از این فرمت تصاویری به خواسته ذخیره سازی تصاویر با با کیفیت و اندازه خرد ،مطلوب میباشد.مانند لوگوهایی که رنگ های بسیار زیاد و اندازه کوچکی دارا هستند.
نکته : تصاویر با بکگراند روشن ،از این نوع تصاویر می باشند.

و ولی بعد از شناختن گونه های فرمت های تصویری گزینه استعمال در اینترنت به جواب بعضا از سوال های رایج در زمینه‌ی کیفیت بکار بردن تصاویر در اینترنت نظیر سوالهای تحت خوا‌هیم پرداخت :
• سایز تصاویر چه حد و اندازه ای دارااست
• چه قابل انعطاف افزارهایی برای ادیت تصاویر مطلوب می‌باشند
• چه فرمت هایی مطلوب خیس میباشند

اندازه تصاویر برای به کارگیری در وبسایت

یکی‌از مهم ترین نکات در باب بکار بردن تصاویر ،مبحت اندازه تصاویر میباشد.می بایست اعلام کرد که اندازه و چگونگی تصاویر بکار رفته در وب سایت متناسب با مقصود وبسایت و نوع کاربری آن گزینش می شود .برای مثال در صورتی‌که وب سایت شما یک سایت عکاسی میباشد ،موردنیاز میباشد تا یوزرها از عکس های کیفیت خوب بسیار بالایی دیدن کنند تا متوجه چگونگی بالای فعالیت شما شوند.البته چگونگی عکس در یک وب سایت عرضه کننده مصالح ساختمانی التفات چندانی ندارد .خلال این ،نیزان وسعت عکس ها میباشد که هرچه وسعت عکس ها تحت خیس باشند ،موجب سرعت بار گذاری فراتر ورقه اولیه می گردد و در سود سئوی وبسایت شمارا بالا می‌برد.

قابل انعطاف افزارهای مطلوب ادیت عکس

هیچ یک از تصاویری که در تارنما ها آیتم به کارگیری قرار گرفته اند بشکل ناپخته ،در وبسایت استعمال نشده اند و پیش از استعمال تغییراتی بر روی آنان انجام یافته میباشد .
ولی یک کدام از دوستداشتنی ترین قابل انعطاف افزارهایی که بشکل تخصصی بر روی تصاویر فعالیت میکند ،اپلیکیشن فتوشاپ میباشد که میتوان با به کار گیری از آن تصاویر را تصحیح رنگی یا این که محتوایی نمود و سایز آن را اصلاح نموده و به خواسته به کارگیری در تارنما ،بصورت فشرده سازی گردیده ذخیره کنید.
ضمن قابل انعطاف افزارهای ادیت تصاویر ،وب سایت های زیادی وجود دارا هستند که میتوان بصورت آنلاین ،تصاویر را ادیت نمود .یکی این تارنما ها ،تارنما tinypic میباشد که با به کارگیری از آن می‌توانید چگونگی عکس ها را به خواسته استعمال در اینترنت کاهش دهید .
همینطور در سیستم های مدیر محتوای وبسایت ها نیز می توانید اندازه تصاویر را سازه بر نیاز خویش تغییر و تحول دهید .
نکته: دقت داشته باشید که هیچ کدام از وبسایت ها و یا این که CMSها نمیتوانند برخی تجهیزات ادیت محتوای عکس ها نظیر تغییرات رنگی و یا این که حذف و اضافه نمودن یک المان در عکس را بر روی تصویر جاری ساختن کنند و صرفا نسبت به تغییر و تحول سایز تصاویر یاری کننده خواهند بود.براین اساس به مراد ادیت عکس ها ،سفارش ما به شما به عبارتی اپلیکیشن دوست داستنی و مشهور فتوشاپ میباشد .

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 81
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 284
  • بازدید کلی : 284
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی